به موسسه مالیاتی حسابداری رهافام خوش آمدید!
موسسه حسابداری مالیاتیموسسه حسابداری مالیاتیموسسه حسابداری مالیاتی
02188854146
02145293
info@hesabdarkomak.com
تهران، ابتدای بلوار کشاورز،پلاک 31 طبقه سوم جنوبی

کاهش مصرف سیگار با افزایش مالیات آن

یک نماینده مجلس گفت: قیمت سیگار در کشورمان کمتر از کشور‌های دیگر است و موافقان افزایش مالیات بر سیگار معتقدند این امر منجر به کاهش مصرف می‌شود.
به گزارش رسانه مالیاتی ایران، بهروز محبی نجم‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره افزایش مالیات محصولات دخانی در برنامه هفتم گفت: سیگار‌ها هم‌اکنون متنوع شده‌اند و استفاده جوانان از سیگار ضربات جبران‌ناپذیری به حوزه بهداشت و درمان وارد کرده بنابراین موافقان افزایش مالیات بر سیگار معتقدند این امر منجر به کاهش مصرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه سایر کشور‌ها هم نظرشان بر این است که هزینه سیگار باید بالا باشد و هر کسی به راحتی نتواند سیگار بکشد اظهار داشت: با تطبیق قیمت سیگار در ایران و جهان مشخص می‌شود که قیمت سیگار در کشورمان از بسیاری از کشور‌های همسایه به‌خصوص ترکیه که رقیب ما در منطقه حساب می‌شود، کمتر است.

گفتنی است نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ۲۹ مهر در جریان بررسی برنامه هفتم با افزایش مالیات محصولات دخانی از جمله سیگار و تنباکو موافقت کردند و طی آن مقرر شد مالیات هر نخ سیگار ایرانی تولید داخل ۱۵ درصد و هر نخ سیگار خارجی وارداتی با هر برندی ۵۰ درصد باشد.
منبع:intamedia

پیام بگذارید