به موسسه مالیاتی حسابداری رهافام خوش آمدید!
موسسه حسابداری مالیاتیموسسه حسابداری مالیاتیموسسه حسابداری مالیاتی
02188854146
02145293
info@hesabdarkomak.com
تهران، ابتدای بلوار کشاورز،پلاک 31 طبقه سوم جنوبی

مالیات بیش از 50 درصد از صاحبان مشاغل با نرخ صفر قطعی شد

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد مالیات بیش از ۵۰ درصد از صاحبان مشاغل برای عملکرد سال ۱۴۰۱ با نرخ صفر قطعی شد.

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، دکتر سید محمدهادی سبحانیان، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور در این رابطه اظهار داشت: همانطور که در خرداد ماه وعده داده بودیم مالیات حدود ۴ میلیون نفر از اصناف و مشاغل با عدد صفر قطعی شده است.

وی با بیان اینکه این دستاورد بزرگ نظام مالیاتی در راستای تکریم بیش از پیش مودیان و اعتماد به خوداظهاری آنان و در سایه مالیات ستانی عادلانه رقم خورده است، اظهار داشت: وصول درآمدهای مالیاتی با تکیه بر اطلاعات شفاف، دقیق و بدون فشار بر مؤدیان کنونی و از طریق شناسایی مؤدیان جدید، تمرکز بر پایه‌های جدید مالیاتی و مقابله بیش از پیش با فرار مالیاتی با تکیه بر هوشمندسازی نظام مالیاتی صورت می‌گیرد.

بر این اساس رشد درآمدهای مالیاتی در سال های اخیر بدون وارد آمدن فشار به بخش مشاغل صورت گرفته است به طوری که در سال جاری بیش از 50 درصد از مشاغل، مالیات صفر و حدود 40 درصد نیز مالیات زیر بیست میلیون تومان پرداخت کرده‌اند. همچنین طی دو سال گذشته از بار مالیاتی بخش تولید نیز به میزان 7 درصد کاسته شده است.
منبع:intamedia

پیام بگذارید