به موسسه مالیاتی حسابداری رهافام خوش آمدید!
موسسه حسابداری مالیاتیموسسه حسابداری مالیاتیموسسه حسابداری مالیاتی
02188854146
02145293
info@hesabdarkomak.com
تهران، ابتدای بلوار کشاورز،پلاک 31 طبقه سوم جنوبی

ساختار بودجه نفت یا مالیات

ساختار بودجه بدون نفت با تکیه بر مالیات اصلاح پذیر است
کارشناس ارشد حوزه اقتصاد مالی گفت: رویکرد دولت با تمرکز بر اصلاحات ساختاری در بودجه و تحقق بودجه بدون نفت، نقش تعیین‌کننده ‌ای در دستیابی به رشد و ثبات اقتصادی دارد.

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، حسین نجف‌ دولابی کارشناس ارشد حوزه اقتصاد مالی با بیان اینکه توسعه اقتصادی برای هر کشوری از جمله ایران حیاتی است، افزود: حرکت به سمت توسعه اقتصادی و تحقق بودجه بدون نفت یک ضرورت است. با تحقق بودجه بدون نفت، کشور می ‌تواند وابستگی به درآمد‌های نفتی را کاهش دهد و رشد پایدار بلندمدت را ارتقا دهد.

وی اصلاحات ساختاری در بودجه، اصول مالیاتی و اصلاحات مالیاتی را اجزای اصلی این استراتژی دانست و افزود: با گسترش بخش‌های اقتصادی شفاف، جلوگیری از فرار مالیاتی و ایجاد انگیزه در تولید از طریق تخفیف‌های مالیاتی، می ‌توان ضمن دستیابی به تعادل عملیاتی، منابع پایدار برای هزینه‌های جاری را تضمین کرد.

نجف ‌دولابی، این اقدامات را برای مقابله با چالش‌های اقتصادی و توانمندسازی اقتصاد ایران در آینده ضروری خواند و گفت: باید با تمرکز بر توسعه درآمد‌های مالیاتی بدون ایجاد مانع در رشد و تقاضای بخش تولیدی اقدام نمود.

وی خاطرنشان کرد: این امر می تواند با شناسایی بخش‌های مستعد فرار مالیاتی و اجرای تدابیر لازم برای مهار چنین اقداماتی محقق شود. علاوه بر این، باید برای شناسایی مالیات‌ دهندگان جدید، گسترش شفافیت در بخش‌های اقتصادی و تعریف پایه ‌های مالیاتی جدید تلاش کرد.

پیام بگذارید