به موسسه مالیاتی حسابداری رهافام خوش آمدید!
موسسه حسابداری مالیاتیموسسه حسابداری مالیاتیموسسه حسابداری مالیاتی
02188854146
02145293
info@hesabdarkomak.com
تهران، ابتدای بلوار کشاورز،پلاک 31 طبقه سوم جنوبی

رویکردها و سیاست های نظام مالیاتی در سال جاری تبیین شد

اخبار مالیاتی رهافام

تکریم مودیان، تجلیل از کارکنان، گفتمان نظام مالیاتی در دوره تحولی جدید
تهران-اینتا- رییس کل سازمان امور مالیاتی در نخستین اجلاس سراسری مدیران مالیاتی کشور در سال‎جاری با اشاره به تکالیف سنگین و رسالت بزرگ نظام مالیاتی در تامین منابع مالی دولت گفت: تکریم مودیان و کارکنان سازمان امور مالیاتی به عنوان پیشروان خط مقدم جبهه اقتصادی کشور، گفتمان حاکم بر راهبردهای نظام مالیاتی در دوره تحولی جدید است.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی مالیاتی ایران (اینتا)، دکتر محمد هادی سبحانیان در نخستین اجلاس سراسری مدیران مالیاتی کشور در سال 1402، ضمن تبیین رویکردها و سیاست های مهم نظام مالیاتی در سال جاری، بیان داشت: مبارزه با فرار مالیاتی، ساماندهی معوقات مالیاتی، فرهنگسازی و آموزش و اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، مهمترین برنامه های پیش روی نظام مالیاتی است که با اقدامات و تمهیدات لازم و بهبود فرآیندها منجر به تحقق کامل درآمدهای سال جاری خواهد شد.

وی در ادامه به رویکرد مودی مداری نظام مالیاتی در دوره تحولی جدید تاکید کرد و گفت: در این راستا برنامه های متنوعی طراحی شده که تجهیز و نوسازی و ایجاد فضای مناسب اداری، برخورد مناسب و شایسته با ارباب رجوع، ارایه آموزش های لازم در این زمینه، استقرار میز خدمت در بازار و اماکن پرتردد، حضور در نمایشگاه های مهم و بزرگ با هدف پاسخگویی به سوالات و ابهامات مردم و مودیان از آن جمله می باشد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی مبارزه با فرار مالیاتی را یکی دیگر از برنامه های مهم نظام مالیاتی برشمرد و افزود: نظام مالیاتی به سراغ دانه درشت هایی که از پرداخت مالیاتی فرار می کنند خواهد رفت البته موفقیت در این زمینه در گرو همکاری سایر دستگاه ها و نهادهای مهم کشوری است.

دکتر سبحانیان اجرای کامل قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان را برنامه مهم دیگر سازمان امور مالیاتی در دوره تحولی دانست و بیان داشت: با اجرای این قانون و تغییر رویکرد سازمان امور مالیاتی از نظام سنتی به نظام هوشمند و مبتنی بر حاکمیت داده، اهداف مالیاتی مقرر در قانون بودجه و تأمین درآمدهای دولت محقق خواهد شد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی دیگر محور مهم دستیابی نظام مالیاتی به اهداف تحولی خود را تعظیم کارکنان سازمان امور مالیاتی به عنوان سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی کشور دانست و گفت: بدون تردید در دوره تحولی جدید بنا داریم از ظرفیت کلیه نیروهای جوان، با انگیزه، خلاق و نوآور در سراسر کشور استفاده کنیم و ارکان سازمان برای رفع دغدغه های معیشتی و رفاهی همکاران تلاش خواهند کرد.

دکتر سبحانیان با تأکید بر لزوم فرهنگ سازی مالیاتی در سطح جامعه جهت افزایش تمکین و رضایت خاطر مردم و مؤدیان از نظام مالیاتی کشور، گفت: از طریق تبیین آثار پرداخت مالیات و نحوه مصرف درآمدهای مالیاتی در حوزه‌های مختلف خدمات عمومی و اجتماعی همچون حوزه‌ سلامت و آموزش می توان برای نیل به این مهم گام برداشت.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری رویکرد تحولی نظام مالیاتی شتاب بیشتری خواهد گرفت بیان داشت: وصول مالیات رسالت اصلی سازمان امور مالیاتی است که برای مجموعه دولت و نظام از اهمیت بسزایی برخوردار است و برای تحقق این امر بایستی از تمام ظرفیت ها، ابزارها و فرآیندهای قانونی، موثر و کارآمد بهره گرفت.
منبع:intamdedia.ir

پیام بگذارید