به موسسه مالیاتی حسابداری رهافام خوش آمدید!
موسسه حسابداری مالیاتیموسسه حسابداری مالیاتیموسسه حسابداری مالیاتی
02188854146
02145293
info@hesabdarkomak.com
تهران، ابتدای بلوار کشاورز،پلاک 31 طبقه سوم جنوبی

اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان اولویت اول نظام مالیاتی

اخبار مالیاتی موسسه مالیاتی حسابداری رهافام

تهران – اینتا – رئیس کل سازمان امور مالیاتی در بازدید از مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان را اولویت اول نظام مالیاتی دانست و بر لزوم بسیج همه ظرفیت کشور برای اجرای کامل این پروژه ملی تأکید کرد.
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی مالیاتی ایران(اینتا)، دکتر محمد هادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور و هیات همراه از مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان بازدید کرد و آخرین تحولات و دستاوردهای این حوزه را مورد بررسی قرار داد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، با اشاره به اینکه اجرای پروژه پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان با گستردگی بالا در کشور جزء اولین پروژه های در این سطح می باشد، خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت، گستردگی و پیچیدگی های خاص اجرای این قانون، فرآیند یادگیری در حین اجرای آن امری بدیهی و اجتناب ناپذیر است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان را اولویت اول نظام مالیاتی دانست و بر لزوم بسیج همه ظرفیت کشور برای اجرای کامل این پروژه ملی تأکید کرد.

دکتر سبحانیان یکی از برنامه های اصلی حضور خود در سازمان امور مالیاتی را پیگیری اجرای هر چه سریعتر قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان دانست و بیان داشت: با اجرای این قانون و تغییر رویکرد سازمان امور مالیاتی از نظام مالیاتی سنتی به نظام مالیاتی هوشمند و مبتنی بر حاکمیت داده، اهداف مالیاتی مقرر در قانون بودجه و تأمین درآمدهای دولت که رسالت اصلی نظام مالیاتی است و همچنین تحقق عدالت مالیاتی در کشور محقق خواهد شد.

وی اجتماعی سازی و اقناع سازی عمومی نسبت به تأثیرات اجرای این قانون بر شفافیت اقتصادی و عدالت مالیاتی در کشور را دو وظیفه مهم و خطیر نظام مالیاتی و همه ارکان حاکمیت و اصحاب رسانه دانست و گفت: آگاه سازی مردم باعث مشارکت بیشتر و علاقه مندی برای پرداخت مالیات جهت تأمین هزینه های عمومی کشور می­شود که در همین راستا، نهادینه کردن فرهنگ مالیات در جامعه و فرهنگ سازی مالیاتی، یکی از برنامه های اولویت دار سازمان امور مالیاتی در دوره تحولی جدید می باشد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی در این بازدید، ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته و تلاش بی وقفه مجموعه مدیریتی و کارکنان مرکز تنظیم مقررات، بر لزوم انجام کار جهادی در سازمان امور مالیاتی و بالاخص در این مجموعه تأکید و اظهار داشت: اراده سازمان بر اجرای هرچه بهتر این قانون در کوتاهترین زمان است و در همین راستا، تأمین منابع و نیروی انسانی برای تقویت مرکز تنظیم مقررات در دستور کار سازمان می باشد.

در ادامه این بازدید، محمد برزگری رئیس مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان و معاونین این مرکز، ضمن ارایه گزارشی از آخرین وضعیت اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، اهم اقدامات صورت گرفته و تحولات و دستاوردهای حوزه های مختلف اعم از حوزه طراحی زیرساخت و امنیت، حوزه فناوری اطلاعات و حوزه داده های مالیاتی را تشریح کردند.

گفتنی است اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان به صورت مرحله ای و برای مودیان در گروه های مختلف اجرا می شود که در گام نخست اجرای آن در آبان سال 1401، برای شرکت های پذیرفته شده در بورس و فرا بورس اجرا شد.

همچنین در مرحله دوم از ابتدای دی ماه1401 این قانون برای شرکت های دولتی و دستگاه های اجرایی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری و نهایتا در مرحله سوم برای کلیه اشخاص حقوقی از ابتدای فروردین ماه 1402 اجرایی شد.

منبع:intamedia.ir

پیام بگذارید