به موسسه مالیاتی حسابداری رهافام خوش آمدید!
موسسه حسابداری مالیاتیموسسه حسابداری مالیاتیموسسه حسابداری مالیاتی
02188854146
02145293
info@hesabdarkomak.com
تهران، ابتدای بلوار کشاورز،پلاک 31 طبقه سوم جنوبی

از ۴۶ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی جلوگیری شد

سخنگوی قوه قضاییه گفت: با همکاری سازمان بازرسی کل کشور و سازمان امور مالیاتی کشور از ۴۶ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال 1401 جلوگیری شد.
به گزارش رسانه مالیاتی ایران، مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود با اشاره به آخرین اقدامات در برخورد با فرار مالیاتی گفت: در اجرای ماده ۱۸۱ قانون مالیات‌های مستقیم و کنترل اسناد مؤدیان مالیاتی، واحد بازرسی مالیاتی در سازمان مالیاتی کشور ایجاد شده است که در این واحد، هیات‌های بازرسی با مجوز مرجع صالح قضایی و با دستور مقام قضایی اعزام می‌شوند و ضمن بررسی میزان مالیات، نسبت به تعیین وصول مالیات اقدام می‌کنند.

وی افزود: در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با مجوزهایی که داده شد و نیز با پیگیری‌های دادسرای ویژه جرایم اقتصادی، توقیف اموال و املاک بدهکاران مالیاتی به ارزش حدود ۲۱ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال فراهم شد.

سخنگوی قوه قضاییه درباره برخورد با دانه درشت‌ها و مبارزه با فرارمالیاتی، اظهارداشت: سال گذشته سازمان بازرسی با همکاری سازمان امور مالیاتی از ۴۶ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی جلوگیری کردند.

گفتنی است، محمدهادی سبحانیان، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور نیز پیش از این با تاکید بر اینکه در حوزه مبارزه با فرار مالیاتی، رویکرد جدید نظام مالیاتی در حوزه شناسایی مصداقی، مقابله با دانه درشت‏ها است، بیان داشت: در این مسیر، واحد‌های اجرایی مبارزه با فرار مالیاتی در کلیه استان‌ها به طور جدی وارد عمل شده اند و از همکاری نهاد‌های امنیتی و نظارتی نیز در سطح ملی و استان‌ها بهره می‌بریم.
منبع:intamedia

پیام بگذارید